Program




Przyjęty program kładzie nacisk na aspekty zarówno opiekuńczo–wychowawcze jak i edukacyjne i opiera się na trzech głównych filarach:


                                                nauka poprzez zabawę i doświadczenia
                                                kształtowanie umiejętności społecznych
                                                praca nad rozwojem psychomotorycznym

Stawiamy na swobodną zabawę dzieci – wiedząc, że jest to bardzo cenna, naturalna forma aktywności każdego dziecka, które poznając najbliższe otoczenie odkrywa, że ma realny wpływ na to co się dzieje dookoła niego. Stymulując dzieci w tej zabawie pozwalamy, by swoją niegasnącą ciekawość  zaspokoiły wszystkimi zmysłami – patrząc, słuchając, dotykając, wąchając i smakując, gdyż wiemy że eksperymenty najlepiej tłumaczą dzieciom otaczający ich świat. Swobodna zabawa sprawia, że maluch sam dokonuje wyboru jak długo i czym chce się bawić – danie mu wolności wyboru wpływa na poczucie własnej wartości, samodzielności i pobudza twórcze myślenie.

Program nasz opiera się również na zajęciach tematycznych:

- aranżujemy zabawy plastyczne, gdzie dzieci za  pomocą własnych rączek, paluszków tworzą swoje pierwsze dzieła – nie boimy się nabałaganić ani pobrudzić! Zapisuje się to w koncepcji swobodnej eksploracji. Pracujemy przy użyciu wody, mąki, masy solnej, nietoksycznych farb i in.

- czytamy, czytamy, czytamy… Stwarzamy przyjazne warunki do poznania książek. Dzieci mają swobodny dostęp do dziecięcej literatury, a wychowawcy prócz wierszy czytają literaturę wpisującą się w tematykę bajkoterapii – dzięki czemu maluchy w przyjaznej atmosferze poznają świat uczuć i obowiązujących norm społecznych.

- mamy salę zabaw przystosowaną do rozwoju sensoryczno-motorycznego, wyposażoną w specjalistyczne atestowane zabawki–poduchy, pozwalające dziecku w bezpieczny sposób eksperymentować w zakresie swojego ruchu, a także odpowiednio wyposażony plac zabaw, który w ciepłe dni pozwala dzieciom chodzącym bawić się na świeżym powietrzu, a maluszkom w cieniu parasola na odpoczynek na tarasie.

- organizujemy zabawy w kąciki tematyczne opierające się na nieskończonej ilości pomysłów, a także teatrzyki, zabawy muzyczne – naukę angielskiego poprzez muzykę. W ramach zapewnienia dzieciom  ruchowej stymulacji połączonej z muzyką zatrudniamy panią prowadzącą rytmikę.

Nasze maluchy dzięki zdobytej u nas wiedzy oraz umiejętności współpracy, opuszczając  Naszą Małą Rodzinkę  będą doskonale przygotowane, by samodzielnie iść do przedszkola.


                                                        Zajęcia z rytmiki i angielskiego:

RYTMIKA  Zajęcia ruchowo - taneczne z użyciem instrumentów muzycznych.

ANGIELSKI  Ucho - usta - oko - ręka. Tak pokrótce można opisać akwizycję języka. I tak właśnie nasze dzieci poznają swój język ojczysty. Najpierw słuchają, później powtarzają. Na kolejnych etapach zaczynają czytać, zaś ostatnią umiejętnością, jaką nabywają, jest pisanie.

Choć dzieci w tym wieku nadal jeszcze pracują nad polszczyzną, ich umysły są bardzo otwarte na poznawanie języków jako takich, ucho zaś jest bardziej czułe na drobne różnice w brzmieniu głosek - umiejętność, która z czasem przestaje nam być potrzebna i zanika. W naszym żłobku staramy się wykorzystać ten czas, gdy nauka języka jest dla dziecka czymś zupełnie naturalnym, by rozpocząć pierwszy etap nauki angielskiego, czyli osłuchiwanie się z jego melodią i dźwiękami. Dajemy naszym podopiecznym mnóstwo okazji do słuchania piosenek i bajek po angielsku oraz stosujemy metodę Total Physical Response, pozwalającą dzieciom w zabawny i przyjemny sposób przyswoić sobie podstawowe słówka i zwroty. Tak wczesne wdrożenie elementów języka angielskiego będzie procentować w przyszłości, znacznie ułatwiając dzieciom dalszą przygodę z edukacją.

 

© 2014 Naszamalarodzinka.pl. Wszystkie Prawa Zastrzeżone. Designed by Pracownia Mediowa